Uczniowie Morskiej Krainy w ciągu roku szkolnego 2016/2017 zapoznali się z historią programowania, dowiedzieli się co daje nam kodowanie i że warto uczyć się języka komputerów!

Dzieci z młodszych klas I- III poprzez gry i zabawę poznały algorytmy w otaczającym ich świecie, np.  jak zrobić pyszny kisiel, układały sekwencję kodów. Wspólnie stworzyliśmy parę ciekawych gier np: „Na którym polu stoję – nauka współrzędnych, „Skarb”, „Tajemnice zapisane w kodzie” itp. Wykorzystywaliśmy gry, które znane są naszym dziadkom: szachy, statki.

Klasy starsze zgłębiały swoją wiedzę w programowaniu obiektowym (blokowym, JavaScript itp.). Zapoznały się z podstawowymi pojęciami takimi jak: zmienne, instrukcje warunkowe, pętle. Korzystały z platform edukacyjnych – Kham Academy, Blockly Game, Code. org itp.

Uczniowie z gimnazjum pracowali na mikrokomputerach Raspberry Pi3. Instalowali system operacyjny i przygotowali swoje maliny do pracy. Poznali wartość liczby pozycyjnej, wiedza ta ułatwia zrozumienie przechowywania liczb w pamięci komputera ( zamiana systemu dziesiętnego na binarny z binarnego na heksadecymalny itp.)

Następnie małymi krokami wchodzili w świat Pythona3:

  • zmienne,
  • operatory arytmetyczne, logiczne,
  • listy i ich metody (a.append, a.count, a.index, a.pop[i], a.remove, a.sort itp.),
  • mapy,
  • krotki,
  • instrukcje warunkowe If (Jeżeli – elif, else). 

Pierwsze programy to małe „HELLO WORD” potem bardziej rozbudowane „KALKULATOR” mają już za sobą 🙂

Zajęcia dodatkowe:

  • Szachy raz w tygodniu dla klas zintegrowanych. Zajęcia odbywają się od początku istnienia placówki i są zajęciami obowiązkowymi.
  • Warsztaty z kodowania dla osób chętnych raz w tygodniu.
    Szkoła brała udział w „Godzinie kodowania” i „Tygodniu kodowania”.

MORSKA KRAINA nie pozwala na wykorzystanie wizerunków dzieci, kopiowanie bez pisemnej zgody zdjęć w innych publikatorach.