Rodzice i Dzieci!

Rodzice i kochane dzieci, za nami luty, który minął bardzo szybko. Dziękuję za wykonane projekty oraz za zaangażowanie. Przed nami marzec w którym czeka nas Przegląd Piosenki Angielskiej, powitanie wiosny. Z okazji pierwszego dnia wiosny będzie krótki bal oraz pochód z Marzanną na statek. Możecie się przebrać na kolorowo i wiosennie.

Zapoznamy się z niektórymi zwierzętami z dżungli i sawanny. Będziemy wzbogacać naszą wiedzę o zwierzętach egzotycznych. Następnie poznamy zwierzęta żyjące na naszych polskich polach i w lasach. Porozmawiamy również o pogodzie marcowej „w marcu jak w garncu”. Będziemy szukać oznak wiosny wokół naszego przedszkola.

Nauczymy się wierszyka B. Formy „Marcowe kaprysy”

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,
jak dobrze mieszać pogodę w garze.
Zanim na dobre wiosna przybędzie
ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy
i jeszcze trochę śnieżek poprószy.
I chociaż słońce mocniej przygrzeje
to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

Oraz piosenki

„Żyrafa”, słowa i muzyka B. Forma

  1. Czy jest duża, czy jest mała,
    w cętki jest pokryta cała.
    Ma na głowie małe rogi,
    długą szyję, długie nogi.
    Ref.: To żyrafa, to żyrafa,
    lubi tańczyć tak jak ja,
    kręci szyją w różne strony,
    w górę, w bok, raz i dwa.
  2. Śmieszny taniec wywijaniec
    dziś żyrafa tańczyć będzie,
    pokazuje nowe kroki,
    o jej tańcu słychać wszędzie.
    Ref.: To żyrafa…
  3. Krok do przodu, krok do tyłu,
    teraz tupie razem z nami,
    już od rana jest w przedszkolu,
    tańczy dziś z przedszkolakami.
    Ref.: To żyrafa…

Zapraszam do dalszej pracy projektowej. Tematem marcowego projektu jest „Wiosna” – technika dowolna.

Barbara Kowalczyk

By Kevin Murray at English Wikipedia (Own work by the original uploader) [Public domain], via Wikimedia Commons